-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Thursday, January 31, 2013

Sadis bila Gadis 15 tahun diperkosa penyelamat sendiri

Seorang mangsa rogol iaitu remaja Afghan berumur 15 tahun berkata dia telah diserang pada bulan ini untuk kali kedua oleh sekumpulan kakitangan kerajaan yang ditugaskan untuk melindungi dirinya.


Pelajar sekolah yang tinggal di wilayah Daikundi di Afghanistan itu pertama kali dirogol empat bulan lalu ketika berada di kawasan tanah tinggi untuk pergi ke sekolah. Menurut sumber kes ini, si mangsa tidak mengetahui jumlah lelaki yang merogolnya kerana dia pengsan pada waktu-waktu awal dia dirogol. Walaupun begitu, beberapa orang lelaki telah ditahan. Empat pekerja dan seorang pengawal keselamatan bangunan kemudian ditangkap dan dipenjara. The acting chairman of the women's department ditubuhkan untuk kes itu tapi kemudian dibubarkan.

Selepas butiran kes dibocorkan kepada media Afghanistan, presiden, Hamid Karzai, telah menghantar satu delegasi untuk menyiasat, sesuatu yang pernah dia dilakukan sebelum ini dalam kes-kes keganasan yang melampau terhadap wanita, korban awam atau apa saja kes lain yang menarik perhatian awam.

source: news.asiantown.net

Entri Lain Yang Menarik

0 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain