-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Saturday, July 7, 2012

Bayi lahir dengan dua leher dan dua kepala


Seorang wanita melahirkan anak yang sihat dengan dua kepala dan leher di sebuah hospital swasta di Muktsar, Punjab, selepas menjalani pembedahan besar pada hari Selasa lalu. Bayi lelaki itu kini di bawah pemerhatian unit rawatan rapi hospital di mana keadaan kanak-kanak itu yang dinyatakan sebagai kritikal. Doktor berkata bahawa jika bayi masih hidup selama 24 jam, maka dia boleh dirujuk kepada institusi yang lebih besar untuk rawatan lanjut.


Payal Rani, isteri daripada Subhash pemastautin di Gonian, Muktsar dimasukkan ke Guru Nanak Ayurvedic College and Hospital pada pagi Selasa dan terpaksa dibedah kerana mengalami tekanan darah yang tinggi. "Bayi yang dilahirkan dengan dua kepala dan leher itu merupakan bayi lelaki dengan berat bayi ketika lahir ialah 3.1 kg," Kata Dr Rajendra Bansal, seorang pakar kanak-kanak.

"Ini adalah kali pertama apabila bayi berkeadaan seperti itu dilahirkan di Muktsar dan masih hidup. Kira-kira sepuluh tahun lalu, seorang bayi dilahirkan juga dengan dua kepala dan leher, tetapi dia dilahirkan mati," Tambah Dr Mukesh lagi.

Entri lain yang menarik


0 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain