-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Tuesday, February 21, 2012

10 Pelakon Wanita Hollywood paling Berpengaruh


usatoday.net photo

1.Angelina Jolie
Jolie adalah satu-satunya wanita yang membuat duit dengan melakonkan watak action heroes.Salt, yang ditulis pada asalnya untuk Tom Cruise, dibawa dengan baik oleh Jolie sehingga filem berbajet  $110m itu mendapat pulangan sehingga $300m.The Tourist pada 2010 turut memberikan untung yang besar buat pelakon jelita ini.


askmen.com photo

2.Jennifer Aniston
 Filem 2010 beliau, Bounty Hunter, pada awalnya tidak mendapat sambutan tetapi akhirnya diterima oleh penonton sehingga filem dengan modal $40m itu mendapat pulangan sehingga $136++m.Filem lain Aniston yang membawa pulangan lumayan ialah Just Go With it dengan box office $212m.


onsugar.com photo

3.Sandra Bullock
Walaupun Bullock tidak menghasilkan filem sepanjang 12 bulan pada 2010, namun Bullock masih dikategorikan sebagai pelakon yang power.Beliau kembali dengan filem Extremely Loud and Incredibly Close pada 2011.

4.Kristen Stewart
Walaupun filem 2010 beliau, The Runaways kurang mendapat sambutan namun filem bersiri Twilight sudah cukup membawa pulangan lumayan pada gadis ini.



nydailynews.com photo

5.Reese Witherspoon
Agak menjunam pulangan filem Witherspoon iaitu How Do You Know, namun masih agak relevan untuk berada pada kedudukan #5 dengan kemunculan filem This Means War (2012) yang dijangka bakal membawa pulangan lumayan.


6.Julia Roberts
Kerjaya lakonan Robert telah menjunam sejak filem Notting Hill lagi, tetapi Robert mengekalkan kedudukannya sebagai antara individu hiburan yang masih berpengaruh apabila filem Eat Pray Love yang berbajet $60 m mendapat box office $204++m.Robert juga merupakan wajah produk 
terkemuka  Lancome dan dijangka bakal melakonkan watak permaisuri dalam filem baru, Snow White

SJ Perfect ... Ms Parker unfairly voted unsexiest?
thesun.co.uk photo

7.Sarah Jessica Parker
Pendapatan lumayannya datang dari Sex and the City.Pada tahun 2010, beliau membintangi filem kedua Sex and the City dan filem itu memperoleh AS $ 290 juta.Parker juga terlibat dengan rekaan pakaian Halston dan perniagaan minyak wangi yang mendapat keuntungan $18m pada 2010.

natalie portman
8.Natalie Portman
Kejayaannya bukan hanya diukur dengan penampilannya dalam Black Swan yang memenangi Oscar, tetapi juga harus dilihat pada filem No Strings Attached yang memperoleh $ 150 juta berbanding modal hanya $25m.Tak dilupakan filem lakonannya yang lain, Your Highness 
dan Thor


timeinc.net photo

9.Cameron Diaz
Diaz membintangi filem Knight & Day dengan Tom Cruise tahun lalu yang membawa pulangan  
$260 m.Hubungan beliau dengan bintang besbol, Alex Rodriguez, turut membantu Diaz selalu muncul di media.


thewondrous.com photo

10.Katherine Heigl
Heigl adalah ratu baru filem komedi romantis.Filem Killers memperoleh $100 m manakala Life as We Know It mendapat $106 m berbanding bajet $40 m.

forbes.com

Entri Lain yang Menarik


0 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain