-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Thursday, April 26, 2012

inilah gadis tercantik di Britain (6 gambar)

Symmetry: Florence Colgate, 18, is blessed with the optimum proportions for beauty

Florence Colgate, 18 memiliki simetri wajah yang sempurna menjadikannya wanita tercantik di Britain.Simetri wajahnya diukur berdasarkan nisbah optimum antara mata, mulut, dahi dan dagu, semuanya dalam kadar yang sempurna.Muka seorang wanita dikatakan paling menarik apabila ruang antara anak mata adalah 1/2 lebar muka dari telinga ke telinga.Florence mendapat nisbah 44 peratus daripada 46 peratus.Pakar juga percaya jarak relatif antara mata dan mulut sepatutnya hanya lebih satu pertiga daripada pengukuran dari garis rambut ke dagu. Nisbah Florence adalah 32.8 peratus.

source: tiskin.com


graphic

Face value: The student at her Saturday job

Pemenang Britain-wide beauty contest tajaan jenama Lorraine Cosmetics ini merupakan pelajar A-level dan pekerja part-time chip shop yang mengalahkan 8000 peserta yang lain dalam pertandingan yang diadili secara semulajadi tanpa mekap itu.Peserta juga mestilah mempunyai wajah semulajadi tanpa sebarang pembedahan plastik atau alat kimia yang lain.

Alat kosmetik kegemaran Florence ialah Vaseline, maskara, light foundation dan concealer.Carmen Lefvre, dari University of St Andrews berkata kecantikan dikaitkan kepada simetri.Florence mempunyai semua tanda-tanda klasik kecantikan seperti mata yang besar, tulang pipi yang tinggi, bibir penuh dan kulit sekata.

 


Shania Twain dan pelakon Liz Hurley dan Jessica Alba menduduki tempat teratas di kalangan selebriti yang memiliki wajah terbentuk secara sempurna.

Entri lain yang menarik


3 comments:

Cantik? Rasanya Neelofa lagi cantik dari dier... :)

Entri Terkini :
Tips Cinta Bahagia Cara Memikat Hati Wanita Idaman Anda

hehehehe..peminat neelofa nmpaknyaaa

hehehe ! natural tanpa mekap tapi kulit dye memg cantek la , err , kulit neelofa mesty tak secantek dye ... rasenye la ..

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain