-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Saturday, August 4, 2012

Budak 12 tahun buat Hal di Facebook dengan Akaun Palsu, kini diTahan Polis

Halaman Facebook Page palsu membawa kepada penangkapan dua pelajar sekolah menengah di Hood County. Penyiasat berkata dua gadis itu membuat halaman Facecook Page palsu dengan menggunakan identiti rakan sekelas mereka dan digunakan selama dua bulan bertujuan untuk membuli dan menjejaskan reputasi rakan mereka itu di kalangan pelajar-pelajar lain.





Ibu bapa mangsa yang berusia 12 tahun melaporkan halaman Facebook Page itu kepada polis selepas mereka menemukan akaun Facebook palsu yang menggunakan identiti anak mereka. Kedua ibu bapa itu berkata anak perempuan mereka diancam di sekolah oleh pelajar lain kerana kenyataan yang dibuat pada laman palsu itu.

Sheriff Roger Deeds berkata Facebook Page itu mempunyai 63 orang yang aktif mengikuti kemas kini status dan sering mengulas sesama mereka. Penyiasat telah menangkap gadis berumur 12 dan 13 tahun yang bertanggung jawab dalam perbuatan salah itu dan dikenakan pertuduhan darjah ketiga kerana penyamaran, mencuri dan menggunakan identiti orang lain dalam talian. Mereka berdua telah dibawa ke pusat tahanan juvana, Granbury Regional Juvenile Detention Center. Halaman Fcebook Page palsu itu masih boleh diakses tetapi terdapat mesej polis di situ "halaman Facebook Page rekaan ini telah disita oleh Hood County Sheriff’s Office."

Entri lain yang menarik


0 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain