-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Friday, July 19, 2013

Puisi Sedih Dayana buat Ashraf melalui Facebook


Selepas kecoh tentang pernikahan ke dua Ashraf Muslim di Siam dan Dayana tidak rela di madu, Ashraf Muslim tipu isteri kononnya urusan bisnes untuk ke Thai, Dayana meluahkan isi hatinya melalui puisi di laman Facebook:

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah
Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…
Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu
Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah
Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia
Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..
Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah…
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan…

Semoga Dayana tabah atas dugaan ini.


Entri Lain yang Menarik



0 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain