-->

Total Pageviews

Pages

Letak 'adf.ly' di blog anda dan dapatkan $5 untuk setiap 10k pengunjung http://adf.ly/?id=1046044

Friday, July 20, 2012

Wanita cun ini CEO Yahoo bergaji 100 juta dan hubungannya dengan Google

Ketua eksekutif baru Yahoo Inc, Marissa Mayer, akan menerima sehingga $ 100 juta dalam bentuk pampasan, saham, bonus dan pengekalan anugerah dalam tempoh lima tahun akan datang, menurut satu kenyataan kawal selia syarikat internet itu. Cik Mayer, 37 tahun, menyertai Yahoo sebagai Ketua Pegawai Eksekutif selepas 13 tahun bekerja dengan saingan Yahoo Inc iaitu Google Inc.




Cik Mayer dijangka menerima sekitar $ 5.400.000 dari Yahoo untuk baki tahun ini dan sekitar $ 20 juta setahun selepas itu, walaupun sebahagian daripada jumlah itu terikat kepada sasaran prestasi yang ditetapkan oleh lembaga pengarah. Pakej Cik Mayer termasuk unit stok yang terhad bernilai $ 14 juta bagi sebahagian pampasan beliau untuk melucutkan pampasan daripada Google. Ia juga termasuk anugerah satu masa tahanan yang bernilai $ 15 juta. Jumlah bayaran ini lebih tinggi daripada bayaran yang diterima oleh CEO terdahulu syarikat ini.

Cik Mayer menghadapi cabaran memulihkan perintis internet yang mempunyai lebih daripada 700 juta pelawat unik bulanan untuk berita, sukan, hiburan dan laman e-mel tetapi telah gagal untuk membangunkan perkhidmatan web inovatif dan jauh di belakang pesaingnya yang menawarkan peralatan canggih bagi pengiklan untuk membeli tapak iklan .

Entri lain yang Menarik


1 comments:

Post a Comment

Entri Terbaik dari Blog Lain